En tanke om mat

Sitter och funderar lite över det här med mat och ja mat. Visst ska man göra av med den energi man stoppar i sig men är det verkligen så enkelt?

Något som jag tänkt på är att om man äter för mycket, då går man upp i vikt. Men äter man för lite går man också upp i vikt. Det är ganska logiskt att man går upp i vikt av att äta för mycket men av att äta lite. Egentligen inte konstigt då man svälter kroppen och den suger åt sig allt den kan när den väl får något i sig. Det sistnämda är mitt stora problem. När jag höll mig till regelbundna mattider, 3 mål om dagen plus litet mellanmål så var det ok samtidigt som jag tränade lite. Sen blev det mindre träning eller ingen alls samt slarv med maten. Och då sen vid speciella tillfällen så äter man massor tex.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback