Lukt och smak

Som jag skrev om igår blir både smak och luktsinnet mycket starkare under denna diet. Jag upplevde det förra gången också. Idag när jag var med mamma på Willys och handlade stod vi på parkeringen och packade in varorna. Då kände jag lukten av munkar, det pga att det är marknad på Vaksalatorg idag och imorgon. Det är en bit ner dit. Från Willys tar det kanske 20 min att gå beroende på hur snabbt man går. Vinden låg troligtvis på åt rätt håll också. Måste ha luktar ganska mycket då mamma också kände.

Men annars så ja, allt luktar mer, man blir mer medveten av olika dofter utan att man ens tänker på det först. Både positivt och negativt såklart då saker som inte alls luktar gott luktar ännu värre. Min katts kattmat på burk tex. det är inte roligt så jag har nu fått köpa mat i portionspåsar istället men det går bra.

Ang. smak så ja. Smakade ju en liten liten bit av rökt renkött för 2 veckor sedan på marknaden. Det fanns sååå många smaker i det, man blir verkligen finsmakare haha. Samma med räkorna i lördags. Jag riktigt njöt av alla smakerna. Negativ sak är väl att antalet shakes jag gillar är 1 av 7, det är vanilj. Den är heller inte alltid god men jag kan inte bara äta gröten som är neutral och som får lite mer smak om man har lite kanel på.


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback