Vikt och mått

Nu har det gått nästan 1,5 upptrappningsveckan så jag har kollat alla de mått och sådant som jag tog på alla kroppsdelar innan jag började dieten för att kunna jämföra före och efter. Jag är fortfarande inte tillräckligt bekväm med att tala om hur mycket jag nu väger och hur mycket jag vägde från början men ni kommer att få reda på hur mycket jag gått ner och hur jag ligger till i BMI nu (även om jag skiter totalt i BMI men det gör inte min gynekologi ;)). Så efter 10 veckor plus lite upptrappning står jag här:

Vikt: minus ca 16 kilo
BMI: 25,2
(normalvikt är upp till 25)

Enligt uträkningen så ska jag gå ner 0,6 kilo till för att vara normalviktig så upp yours BMI-skit. Men det kan jag väl kämpa till mig ;) hahahaha

Antal cm jag förlorat:
Under bröst: - 8 cm (kan ju inte banta ner bröstkorgen direkt)
Midja: - 12 cm
Höfter: -15 cm
Lår: - 7 cm
Överarmar: - 8 cm

Som ni ser är det en hel del cm som minskat. Man ser mest relationen mellan måtten när man kollar vart man låg från början mot hur det är nu. Jag är ändå stolt över mina mått! Dock vet jag att jag fortfarande kan minska midje, röv och lår då mycket av både midja och lår fortfarande är lite överflöd som ska fixa till sig med träning.


Kommentarer
Postat av: Isabel

En annan har BMI på 26,6 just nu. Usch, väger alldeles för ycket, ligger på 75 nu, inte skoj alls men det sket sig med bantningen för min del.

Nu har jag öntligen slutat amma så då komemr det bli nya puckar!

Du är grymt duktig!!

2011-11-29 @ 18:01:28
URL: http://frokenmansson.blogg.se/
Postat av: Isabel

Jo men visst men nu är hon så stor så jag kan inte skylle på det längre ;-)

Jag vill ned till 70 och gärna strax under på 69, då känner jag mig nöjd! Efter jul får jag ta tag i det där på riktigt igen, har ju lyckats förr så visst ska man göra det igen!

2011-11-30 @ 10:03:53
URL: http://frokenmansson.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback