Hemmagjord Snickers

Jag vet, shame on me. Jag borde kanske inte ge ut ett sånt här recept i den här bloggen men jag bara måste när jag hittade det i min andra blogg. Jag gjorde två omgångar förra hösten och så till julen. Det blev en riktig succé både i korridoren, bland kompisar och så gjorde jag och hade med mig på julafton samt gav pappa i fin burk i julklapp. Så nu ger jag den vidare till er så får ni använda den eller hålla er ifrån den ;)

Ingredienser:
10 dl K-special
1 dl kokosflingor
1 tsk vaniljsocker
1 burk jordnötssmör (helst med bitar i)
2 dl sirap
1 dl strösocker
1-1 ½ kaka blockchoklad

Så här gör du:
Jordnötssmör, sirap och strösocker smälts tillsammans i en kastrull. Flingorna (grovt krossade), kokosflingor och vaniljsocker blandas och häls sedan ned i smeten. Slå allt i en liten, smord långpanna och platta ut. Ställ att stelna. Smält blockchoklad och häll över kakan. Ställ att stelna igen, skär i bitar. Njuuuuut!

OBS! Jag använde inte kokosflingor då jag inte tyckte de hörde hemma i snickers =)

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback