Du är smal?

Kommentar jag ofta får nuförtiden är att jag gått ner massor i vikt och blivit så smal. Är jag verkligen SÅ smal? Jag ser det inte! För jag är inte så smal, inte smal som jag ser smal iallafall. Inte för att jag vill vara smal som en tändsticka men jag tror ni förstår vad jag menar. Samhället tvingar på en ett visst ideal och är man inte det så är man tjock? Jag kanske är smal om jag jämför BMI, dvs relationen mellan längd och vikt men inte enligt vad samhället anser är smalt. Okej jag är nog inte smal för det heller, jag är nog fortfarande lätt överviktig enligt BMI eftersom jag är strax över 25 men bara för att jag skulle ligga på 24,8 så skulle jag inte vara smal. Jag kommer aldrig kunna vara smal enligt av samhället eller modevärlden tycker är smal, då har jag fel kroppsbyggnad från början.

Visst märker jag att kläder blivit mycket för stora och jag har mindre storlek på nya kläder jag provat samt att jag ser smalare ut när jag står framför spegeln. Men trots det ser jag mest magen som fortfarande putar ut, speciellt under tightare kläder, jag hatar min mage för att den är så ful. Det är liksom inte en stor helhet som står ut utan den är delat, typ två bullar. Jag hatar den, skulle jag inte bara kunna ta bort skiten?

Det andra jag ser är fortfarande mitt stora arsle och mina feta lår. Det är allra värst när jag sitter eftersom det så "flyter" ut eftersom jag har en del överflödig hud efter nedgången. Visst har det blivit lite fastare med träning och sånt men ändå. Det är där och det stör mig.

Är man någonsin helt nöjd med sig själv. Jag är förvirrad. Samtidigt som jag vill gilla mig själv bättre nu så är det ändå något som sätter käppar i hjulen. Jag är jävligt stolt över att jag klarat denna stränga diet i flera veckor, samtidigt är jag besviken på att resultatet inte blev mer. Jag har precis läst boken "Vikten av gener" (rekommenderas, väldigt intressant) och jag förbannar mina gener som gjort att jag har lätt att gå upp vad jag än äter samt att jag verkar ha dålig förbränning även om jag tränar som en dåre.

Jag vet inte vad mer jag kan göra? Jag lär ju få köra en sväng med dieten till efter nyår, inte pga att jag gått upp utan snarare att jag inte nådde mitt mål. Visst det är inte långt borta men det är iallafall 6 kilo på fel sida. Jag trodde aldrig att jag skulle läsa eller höra mig själv nämna detta men jag vill operera mig, fixa mage, rumpa, lår och lite bröst. Men har ju inte flera tusen i fickan att plocka fram just nu direkt!

Jaja nu ska jag fixa mig och dra och gymma!


Kommentarer
Postat av: Isabel

Hur många kg har du totalt gått ned nu? (med tidigare diet inröknad)

2011-12-11 @ 21:12:49
URL: http://frokenmansson.blogg.se/
Postat av: Anonym

nä emma ska du börja komentera att du inte duger, tycker om dig tycker om dig själv, inte gått ner tillräkligt, för stor rumpa, lår mm. så kommer du hitta nya fel hela tiden och aldrig bli nöjd och till slut ser du inte vad som händer, va nöjd med det du åstadkommit du har varit väldigt duktig, du är fin i kroppen. och älskar dig kram

2011-12-12 @ 19:36:56

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback